Hvordan kan vi engasjere unge festivalgåere med et hyper-relevant produkt, samtidig øke kjennskapen til merkevaren og engasjementet rundt merkevaren på sosiale medier?

Nødlader som en tjeneste

Rescuejuice er en norsk merkevare som utvikler spennende elektronikk for det nordiske markdet. De har utviklet en nødlader som tjeneste, ved at den kan byttes gratis når den er tom på alle utsalgssteder. De kaller det Nødladeren med Bytteavtale og denne gir kunder en unik tjeneste og ikke «bare nok et produkt».

Målet for Rescuejuice var å engasjere festivalpublikummet med et tilleggsprodukt som ville gjøre festivalopplevelsen ekstra morsomt og spennende. Da vi analyserte markedet og festivalopplevelsen var det et par ting som vi fant som var viktig for festivalpublikummet. Hvordan dra på festival og oppleve festivalen «hands-free» ?

Rompetaske øl-holder med nødlader

Mange av de vi intervjuet var enige om at det å alltid ha en øl, mobil og penger i hånden samtidig, ofte la en liten demper på opplevelsen. Vanlige lommer var ofte ikke store nok til å holde alt de trengte under festivaloppholdet, samtidig var det vanskelig å kunne sette fra seg ølen under konserter.

Opplevelsen av å alltid måtte holde noe i hendene under konserter var en av de tingene vi så var en utfordring og dette ønsket vi å løse. Sammen med Rescuejuice laget vi en rompetaske med integrert ølholder (les: Brusholder) og plass til litt ekstra som man alltids trenger på festival.

Rompetaske med ølholder fra rescuejuice og deli de luca.

Engasjer i sosiale medier med fysiske konseptprodukter

Rescuejuice samarbeidet med Deli De Luca lokalt for å skape lokale konkurranser hvor kunden kunne vinne årets Festivalkit. Festivalkitet inneholdt både romepetasken fra Rescuejuice, en nødlader, kabel og ikke minst noe godt fra Deli De Luca. Hver enkelt kjøpmann kunne skape sin egene konkurranse og sammen opplevede både Rescuejuice og Deli De Luca ekstremt engasjement for konkurransen og festivalkitet.

Du kan fortsatt bestille ditt festivalkit hos Rescuejuice.com her.